Stad Gent lanceert campagne om het Restorestje te promoten tijdens de feestdagen

In januari bestaat het Gentse Restorestje drie jaar. De Gentse versie van de ‘doggy bag’ is ondertussen uitgegroeid tot een grote hit en raakt steeds meer ingeburgerd. Reeds meer dan 28.000 dozen zijn verspreid over 107 deelnemende horecazaken. Met de eindejaarsfeesten in zicht lanceert Stad Gent een sociale media campagne om het gebruik van het Restorestje verder te promoten. Het filmpje dat verspreid wordt op de sociale media kan u via deze link bekijken en delen. Stad Gent doet ondertussen ook een oproep aan de Gentse horecazaken om Restorestjes aan te bieden in hun zaak. Schepen Tine Heyse: “Het Restorestje zorgt voor minder voedselverspilling, minder afvalkosten voor de horecazaken en het laat de klanten de dag na hun restaurantbezoek via de meegenomen overschotten nagenieten van hun bezoek.”     

Datum agenda: 

maandag, december 4, 2017